Här saknar jag dig!


Krossade nyss ett glas
Glasskärvor överallt
Skit också
Jag ville säga det högt
men ingen skulle höra



Tog en dusch
Kunde inte slappna av
En bultande huvudvärk smög sig på
Inget kaffe idag
Snodde på mig en handduk och satte igång kaffebryggaren




Kaffe med mjölk
Spiller
Skit också
Slår mig ner med det som blev kvar i koppen
Kryper långt upp i soffan




Här brukar jag sitta tillsammans med dig
Här brukar du hålla om mig och låta mig vara liten
Här brukar du hålla om mig och låta mig vara stor
Här säger du att jag är fin
Här kysser du mig
Här påminner du mig om hur mycket du tycker om mig
Här saknar jag dig




Kaffet är inte så gott utan dig
Lägenheten är tyst
Så när som på kylskåpet som burrar
Utanför hörs bilar





Jag längtar efter dig




Du och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0