Dagen innan flytten.

Återigen sitter jag med flyttlådor runt mig. Det står "porslin" med stora svarta tuschsträck på den till höger.
Jag längtar till det nya, men när jag är omgiven av allt som länge varit nerpackat kan jag inte låta bli att minnas historien bakom varje kopp, bakom varje bok och bakom varje lampa.. jag slår omsorgsfullt in dem med tidningspapper och stänger locket på flyttlådan. Dags för en ny färd.
En klok människa sa mig att det mesta finns kvar i mitt minne. Där ska jag vårda allt fint, och dra lärdom av det som varit svårt.
Imorgon flyttar jag in i min nya lägenhet. Lådorna skall tömmas, hyllorna skall prydas och golvet skall knarra av mina steg.
Bitterljuvt, med betoning på det ljuva. Det kommer bli bra.
Allt skall bli bra.
Jag längtar efter kalmar. Jag längtar efter människorna, staden och atmosfären. Jag längtar efter att få vara en del av livet där igen.

//J

Kommentarer
Postat av: jeanette

Jag tror det kommer bli bra, med din nya lägenhet och allt :)

2009-12-27 @ 23:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0