Julmiddag och gitarrhjälte

Hemma i pappas hus sprakar brasan och vi är nyss hemkomna från en mysig julmiddag hos min syster U. Julmaten som blev över igår smakade om möjligt än bättre idag och det var skönt att än en gång få slå sig ner runt ett bord tillsammans med sin familj. Vardagslyx! Det är så sällan som faktiskt hela familjen kan vara på ett och samma ställe samtidigt eftersom vi bor så utspridda i landet. Men vi njuter förstås extra av dessa stunder.
På vårt julbord har vi en del mat som inte skulle klassas som traditionell, exempelvis brysselkål i saffransgrädde, vegetariska hemmagjora quornbullar och ett stort, stort fruktfat med exotiska frukter (i år blev det t.o.m två fat). Andra år har vi haft medelhavsgratäng med saffran och minipajer. Detta blandat med vanlig julmat, såsom skinka, revbenspjäll, rödbetssallad m.m. Julen handlar om traditioner, och vårt tradition är att alltid vara liite otraditionella. Vet inte om jag skulle kunna fira jul med några andra än min familj. Är det verkligen jul om den inte firas med de man älskar allra mest?
Juldagen avslutas för många med en utekväll där man träffar gamla vänner, det brukar den även göra för mig. Men ikväll ville jag hellre umgås med pappa. Vi pratade om stort och smått, spelade guitarhero och sjöng singstar. Det blev gapskratt, stjärnglans och en väldigt härlig kväll! Min fina pappa!
Åhh, snart flyttar jag in i nya lägenheten och jag kan inte sluta tänka på det för en sekund. Planerar och funderar. Redan diskat om allt porslin så det ska vara i allra bästa skick när det för första gången ställs in i mina
hyllor i mitt kök :)
Imorgon blir det lite mellandagsrea och sedan mer planerande..
I en snövit lägenhet skulle en klarröd gungstol passa in..

//J

  
Tycker om att kika i U:s gran på det mysiga pyntet!

  
Pappa fick martiniglas i julklapp. Passade fint in på hans nya bar!

Kommentarer
Postat av: Ullis

åh, jag hade också velat vara med där på kvällen!

En röd gungstol kommer att bli pricken över i-et =)

2009-12-26 @ 10:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0