Examination och bullbak

För en stund sedan stampade jag snörvlande av snön från skorna för att sedan stiga in i lägenheten, dra på stora koftan, sätta en bulldeg och mysa upp i soffan till "telegram för fullmånen". Jag blir trött på allt tjat om att man tröttnat på vinter och snö... men nu har jag själv svårt att hålla mig, oj va jag längtar efter vår och värme! Promenaderna till och från skolan är allt annat än behagliga. Efter en hel förmiddag av examinationer vill jag komma ut till solsken, blommande snödroppar och talgoxens "en, två, tre, fyr, fem, sex, sjuuu".

Igår tog jag tag i att måla om lite möbler. Skrivbordet, spegelramen och lampfoten fick sig ett lyft (ett vitt lyft förstås) och jag blev helnöjd. Nu har jag "bara" köksmöblerna, gungstolen och bokhyllan kvar :)

Dags att baka ut bullarna!


Före


Efter


Nya mysfilten


Den nya filten gör sig fin från flera vinklar! :P


Nymålad lampfot




Degigt värre!

//J

Kommentarer
Postat av: malin

Mmm vad gott det ser ut! Men du, jag ser att du fortfarande har några saker kvar som inte är vita, när ska du måla dem? Typ diskbängen, golvet, gitarren, degbunken....

2010-02-18 @ 14:59:22
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Ullis

Skrivbordet blev supersnyggt! Kram på dig!

2010-02-18 @ 20:10:32
Postat av: Anonym

Du skulle bara våga måla gitarren, grrrrrrrrrrrr......hihi

2010-02-19 @ 00:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0