Gamla talesätt

Många menar att det är lätt att inte förstå vad man har förrens man förlorat det. Jag visste vad jag hade innan jag förlorade det.. Det gör än mer ont..

Tv:n gick precis isönder, men middagen jag lagade igår blev mums. Har inget exakt recept så ta det med en nypa salt ;)

Currygryta med Quorn
- 4 quornfiléer
- ca 1 msk curry
- 2-3 msk vetemjöl
- ½ tsk salt
- lite svartpeppar
- smör till stekning
- 1 stor gullök
- 2 medelstora röda svenska äpplen
- 1 liter vatten + 2 grönsaksbuljongtärningar
- 1-2 nypor socker

Dela varje filé på mitten. Blanda mjöl, curry, salt  och svartpeppar. Vänd filéerna i mjölblandningen och stek i ganska rejält med smör (qourn suger åt sig mycket och blir annars lätt torra och tråkiga). Häll även i mjölblandningen som som inte fastnat på quornfiléerna och stek ca 2 min så de får lite färg och häll därefter i vatten + buljongtärningarna och låt koka upp. Klyfta löken och lägg i den puttrande grytan. När det kokat i ca 10 min lägger skalar och tärnar du äpplet och lägger i. Strö i ett par nypor socker och låt puttra i ca 10 min till. Servera med nykokt potatis och sallad.
Billigt och supergott! 

Och visst valde jag en vit dongel, hur visste ni det?
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0