Akta! Nymålat!

Jag slog mig ner med jämställdhetsboken i knäet och började läsa. Tvättmaskinen snurrade i källaren och jag kände att jag var full av plugg-energi... tills jag kom på att jag hade fått en burk takfärg av hyresvärden. Nu när köket var nymålat och fint så var det bara hallen som behövde piffas upp med ny takfärg och väggfärg. Taket i hallen var tåkigt obehandlat furu som mörknat med åren. Utan att tänka närmre på det stod jag på en pinnstol och dammade av taket. Därefter skulle målarburken öppnas... men hur?! Där stod jag och försöka fibbla upp den med händerna (!), då bilden av pappa när han med finess öppnar en målarburk med en kniv far genom huvudet. Pappa är alltid bra att ha, även när han inte är här :) Plopp så var burken öppen.
Än lite mer panik spred sig i kroppen efter att jag dragit första penseldraget... det var som om jag först då insåg att min hall är ungefär 10 kvm. Det tog några timmar innan målningen var klar. Hann lagom till det började mörkna utomhus.
Jag kikade på termometern på datorn.. brr, -12 grader. Trots att den klara luften och gnistrande snön lockade mig, så valde jag att luta mig tillbaka och slukas av ett avsnitt av Felicity. Fly in i hennes kärleksbekymmer och glömma mig själv för en stund.

//J


Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Johanna! Sitter hos din pappa och har tittat lite på din blogg.

kramar från farmor

2010-01-05 @ 11:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0