Closing time

Taket fick igår sin andra strykning med färg. Vitt tak gör en sådan skillnad! Nu behöver jag bara måla en gång till, men färgen är slut och jag måste ta mig bort och köpa mer. Det blir inte idag. Idag är en sådan dag då återigen snöflingorna yr utanför mina fönster. Idag är en sådan dag då jag diskar och plockar. Idag är alltså en sådan dag då jag tänker. Tänker tillbaka... A little trip to heaven on the wings of your love...
Blommorna hade visst stått törstiga i några dagar nu, då passade en tänkardag bra in. De ser redan lite piggare ut.
Gårdagen kantrades jag med aktiviteter. Seminarieförberedelser i bibblan på förmiddagen tillsammans med en min härliga studiegrupp. Därefter bar det på kalla ben bort till McDonalds. Jag är inte så förtjust i den formen av mat, men sörplade ändå glatt i mig en milkshake och åt en mcBean. Skönt att bara hänga, prata om ditt och datt och se hur barnen går loss med sina nya leksaker på mcdonalds borden ochh göra ketchupspår över stolarna. Hemvägen var sådär kall att man knappt vill vrida på huvudet eftersom man surrat åt halsduken perfekt för att inte frysa. Vi förbannade kylan och funderade på ifall det inte var istiden som dragit in ändå. Ändå är det så, att hur kallt det än är så går det inte att förneka hur gnistrande vackert Kalmar blir under det tjocka vita.
Väl hemma tog jag tag i att måla taket, 3 timmar tar varje påstrykning. Galet :) Och jag hann bara precis tvätta bort lite färgstänk från armarna innan E bjöd in mig och två vänner på filmkväll. Vi hade en härlig kväll med massa skratt, thé, choklad. Även hunden roade sig, han åt upp antennsladden i smyg :P 
E gav mig en inflyttningspresent med spalights, badbomb, badskum och duschgel i söta små figurer. Mina vänner är de bästa man kan ha!
Påvägen hem gjorde jag och Malin hatspår i snön, för vi kom fram till att det måste finnas mer än kattspår, människospår och harspår. Så vi uppfann hatspåren. Fråga så lär jag ut :P
Nu är det strax dags för ett bad, måste ju se hur spalight lyser upp badkaret i rosa, blått och grönt. Därefter har jag skolarbete att ta itu med, samt än fler tankar.
Falling in love just makes me blue...
Jag har gott mod, men stora känslor.
:)// J





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0