En ny era

Alarmet gick av 07.30. Sömndrucken och förvirrad stirrade jag på den vibrerande och skrikande mobilen som låg på fönsterbrädet. När det gick upp för mig vad jag skulle göra suckade jag. Jag hade lovat Malin och Elina att vi skulle gå på en promenad innan frukost. Jag låg och argumenterade med mig själv, hur skulle jag ta mig ur situationen? Jag hade ju lovat... Men kanske har jag ont i halsen? Nej... Nåja. 07.55 pallrade jag mig ur den varmaste och skönaste sängen någonsin och stapplade bort till till badrummet för att borsta tänderna. Drog på mig tights, tröja, mössa, vantar och jacka, sedan begav jag mig ut i ett än mer snötäckt Kalmar. Tydligen hade det snöat hela natten. Luften var mild, nollgradig. Jag ville vara lite tjurig när jag mötte upp med Malin. Tjurig över att jag inte fick sova. Men världen var för vacker och Malin för munter för att jag skulle kunna vara på dåligt humör. 1½ timmes promenad och en frukost senare sitter jag nu och lyssnar på Jan Johansson och förbereder mig inför en dag med mycket läsning :)









Tänk va underbart det vore om jag skaffade mig en riktig kamera,
då hade jag inte behövt fotografera med min mobil!

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0