Första skoldagen

                                                      
     


Jag hade ställt alarmet på 07.20 istället för 06.20. Småsprang till skolan på tom mage. Idag har varit en vacker dag med tunga flingor som singlat ner över staden.
Jag blev återigen "lurad" på 14 pix när jag skulle köpa en macka på Akademikrogen. De tar bara kort om man handlar över 30 kronor. Väldigt listigt från deras sida. Jag köpte till ett anton berg-choklad som jag sedan kunde smaska på under lektionen om yrkesetik.
Alltid fint att träffa mina fina vänner. Vi tjivas genom hela föreläsningar och gottar oss i varandras nyheter. E dricker bara dricker buljong, fruktjuice och ört-thé. M missförstår mig hela tiden, men skickar därefter gulliga lappar så man blir helt full av glädje. J har en vattenflaska som alltid rullar ner från bänken och under stolen framför.
Full av liv (på gott och ont) lämnade jag lektionen medan jag pratade med min storasyster. Mitt i min förtvivlan märkte jag återigen hur vackert Kalmar än.


      

E tittade inom och gav mig en tidning och cashewnötter, cause I was feeling blue. Vad kan göra mig gladare? :)
//J


Kommentarer
Postat av: Jonathan

Förstår inte riktigt sista meningen.. Menar du att hon tittar "imon"? Har du T9 när du skriver blogg också?? ;)

2010-01-08 @ 15:36:17
URL: http://carlemar.blogg.se/
Postat av: Ullis

Viktigt med vänner.

Vilka härliga bilder du lagt upp!

Kram

2010-01-08 @ 20:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0