Jack Johnson och yrande snöflingor

Även då julen nu ska vara slut, sken hela mitt morgontrötta ansikte upp när jag imorse drog upp persiennerna och möttes av en vinterbeklädd trädgård. De enstaka klarröda äpplena som fortfarande håller sig kvar i träden har fått en luddig, vit luva. Min nya lägenhet har ju, till min förtjusning, utsikt över en fin liten trädgård som är mark för vackra, knotiga fruktträd. Det inger en skön känsla och ger nästintill lite mer karaktär åt lägenheten. 
Jag har tagit foton men lyckats lägga makapären, som lägger in bilderna i datorn, på något smart och klurigt ställe... som jag inte kan komma ihåg.
Idag kommer hyresvärden och målar klart köket. Helvitt, precis som jag vill ha det :)
Kvar är därefter hallen. Jag, E och M tänkte ta oss an den. Spännande att måla tak och väggar. Får se ifall de går med på att måla det vitt, de tycker nämligen inte att jag ska ha både vita möbler och vita väggar. Nåja, jag ska nog snärja in dem i mitt vitmålade nät :P
Skumbad stod på listan igår. Badkaret är så stort att man med enkelhet kan ligga raklång. Jag hade gått och tänkt på det där badet hela dagen och myst över tanken. Men när jag väl lagt mig så kom jag på att jag inte är jättebra på att bada eftersom jag tycker det blir för varmt. Minns att jag i gamla lägenheten i göteborg kunde få pikar för min oförmåga att bada länge. Bäst att jag övar mig. Igår klarade jag 15 min, är ganska nöjd :)
Idag vankas årets första pluggande, får hålla mig i vardagsrummet så hyresvärden får målarro. Jag ska försöka få in bilderna på datorn också.

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0