Jag tänker bäst om natten...

... nästa gång jag gör coleslaw ska jag bara ha i hälften så mycket lök. Dessutom håller coleslaw sig inte mer än 3 dagar i kylen. Detta fick jag tyvärr erfara den hårda vägen.
... havrekakorna jag gjorde för ett par veckor sedan blev dubbelt så goda när jag öste ner en näve russin och några grovt hackade valnötter i smeten. :)
... syltkakor är mums!!! Jag gjorde en sats inför att syster och småtjejerna skulle komma hit. Mycket uppskattat och jag tror jag steg upp i mosterskalan. Bästa receptet finns i min favoritbok Rosendahls trädgårdscafé och lyder:

Syltkyssar (30 st ungefär)
- 200g smör
- 1 dl florsocker
- 1 dl potatismjöl
- 4 dl vetemjöl
- 2 dl hallonsylt (gärna i klämflaska)

Rör ihop smör och florsocker. Tillsätt potatismjöl och vetemjöl. Rulla till bollar i valnötsstorlek och lägg på en smord plåt eller på plåt med bakplåtspapper. Tryck ett hål med fingret i varje boll och fyll igen med hallonsylt. Grädda i 175 grader varm ugn i ca 10 min.  OBS! ta ut innan de fått färg, annars smakar de inte lika gott. 



Imorgon blir en pluggdag. Men jag tänkte även bjuda mig själv på något jag fullkomligt älskar, nämligen kokta kalla potatisar. Så imorgon är det jag som kokar potatis och ställer in dem i kylen istället för att servera dem till middagen. :) Varför följa den rätta vägen när man kan följa sin egen?
Godnatt i min hatt.
//J


Kommentarer
Postat av: Elina

Åhh, kalla potatisar är supergott ju!

Faaast just nu är jag mer sugen på kakorna ;) har du satt änglås på burken än??

2010-02-01 @ 09:08:48
URL: http://elinahamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0