On the line

"Piece of my heart" sveper som skira toner av rosa genom lägenheten. Idag vill jag inte lämna vardagsrummet. Gårdagens köp (gardinstången) pryds nu av nytvättade vita gardiner. Malin och jag hade en diskussion igår om att hon inte tycker att ett rum känns färdigt förrens det finns en matta och gardiner. Jag brukar inte ha gardiner i mina lägenheter, och absolut inte mattor. Men nu vilar en fin trasmatta på fiskbensparketten och gardinerna hänger fjäderlätta och landar mjukt mot golvet. De ska väl läggas upp också, men så vuxen är jag inte än :)

Passade även på att göra coleslaw idag. Mumsigt värre att lägga i en het potatis! Jag måttade lite som jag ville, men jag gissar på:

- 800 g kål
- 1 stor morot
- ½ finhackad lök
- 1 burk créme fraiche
- 3/4 dl majonäs
- 1-2 msk vinäger, vit
- 1-2 tsk senap
- 1-2 tsk socker
- lite svartpeppar

Skiva kålen tunnt (tips: använd en bra osthyvel) och skala och riv moroten grovt. Finhacka lök. Blanda créme fraiche, majonäs, vinäger, senap, socker och peppar. Vänd i kål, morot och lök. Smaka och se om du tycker att det ska vara mer av något. Låt stå kallt en stund.
Den bakade potatisen med coleslaw avnjöts i soffan eftersom jag ville titta på snöfallet ur mitt favoritfönster :)




Inatt drömde jag om slott. Vackra vita slott.


PS! Elina, jag har flyttat ner kökslådan!!

//J


Kommentarer
Postat av: Elina

Bra Johanna! Visst blev det mycket bättre??? =D

2010-01-27 @ 20:24:16
URL: http://elinahamberg.blogg.se/
Postat av: malin

mums vad gott det såg ut=) jag får väl komma hem och titta på gardninerna live liksom!!

2010-01-29 @ 09:46:31
Postat av: Tea

Vilken fin blogg du har! Kul med lite mattips också ;) Kram

2010-01-29 @ 18:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0