Paket!

Imorse landade ett kuvert i brevlådan där det stod att jag hade ett paket att hämta ut. Som vanligt var jag precis på gränsen att bli försenad till skolan där vi skulle ha ett framtidsseminarium och jag fick alltså vänta till sena eftermiddagen med att hämta ut paketet. Mötte upp med J med ett leende, lycklig över att någon skickat ett paket till mig. Vem kan vara så snäll? Jo, Tele2.. Min box.. tusan! Hade glömt bort att jag beställt den. Med besviken min tog jag emot paketet av kassörskan ("kassören"? det var en man) på ica. 
Efter ett par koppar thé och diskussioner om ligrar, bröllop och moderskärlek fick J läsa instruktionerna för hur man sätter rätt sladd på rätt ställe. Vilket teamwork.
"Sätt in antennsladden i uttaget där det står "tv". Men Johanna, det står här att antennsladden ej medföljer.. så frågan är vilken sladd det är du sätter in nu?" 
Trots en lyckad installering går inte kanalerna jag beställt att skymta. Får ringa tele2 igen imorgon.
Nu har jag spenderat en stund med att leta soffor och kan nu kora en vinnare. KRAMFORS med schäslong beställs imorgon! Tänk, en helt egen soffa. Snart kan jag ebjuda mina vänner tv-häng i en tresitssoffa! Jippie :) Bara mina kanaler vill komma igång...

Psst! På torsdagkväll är det jamkväll på söderport. KAST-bandet spelar så kom dit och njut, det ska jag göra!

Jag tycker mig ana lite färgstänk i alla dagar här i Kalmar. Färgstänk i mina vänner och våra glada skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0