Tänk om...

... alla tankar jag tänkte skulle bearbetas av endast mig själv, då hade jag inte varit ens en 1/1000 av den jag är idag. Vissa tankar går inte att komma fram till själv. Jag vet vad jag känner, vet kanske vad jag vill, men vet inte vägen dit eller om jag någonsin kommer nå hela vägen. Må det så vara.
Ligger här en lördagskväll och lyssnar på Pachelbel. Har tagit min 1½ timmes bad idag (jag har alltså blivit sjukt mycket bättre på att bada!) och försökt släppa alla frågor för en stund. Att bara vara i nuet är knepigt. Jag lär mig, men inte fort nog. Vill inte spendra min dag åt att planera morgondagen. Vill våga handla efter vad som är nu, just i denna stund. I köket står en vacker bukett med tulpaner och den osar glädje och styrka. Jag lägger mig för att sova. Lägger mig med gott mod, för trots allt så har jag fler fina människor i mitt liv än jag någonsin kunnat drömma om!
//J


Kommentarer
Postat av: Håkan

Hi :) Fina Johanna

2010-01-17 @ 15:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0