Toner från ett smältande lanskap

Veckor har passerat. Jag sitter nu i mitt solstänkta vardagsrum och funderar över vad som egentligen har hänt...
John Coltranes musik möblerar om rummet. Jag tillåter det. Plockar bland blommor, kryddor och ljuslyktor. Plinkar lite på gitarren och hittar ett sound jag gillar. Imorgon ska jag göra något av det. Försöka.
Häromdagen hade vi vinter. Idag är det vår. Träden står fortfarande nakna, men jag har sett knoppar på grannens buskar. Fågelsång + drippdropp = vårsång. Längtar efter att kunna ta med mig termosen till bryggan en förmiddag.
Jag bjuder på en samling bilder som kommit till under de senaste veckorna. De ger ingen helhet, men mitt liv har heller ingen stor helhet... snarare många mindre delar. Det gör mig inget.



Rejäla och mysiga frukostar när mamma hälsade på...


... och cupcake-bak...



... Raspberry-cupcakes från "A piece of cake"...



... Mumsfillibabba!



Favoritfrukosten är numera yoghurt med banan, mandel, russin, honung och  antingen mango,hallon eller äpple...
(inte så studentvänligt, men vardagslyx)



... gärna tillsammans med mozzarellamacka med coctailtomater, färsk basilika och olivolja



Pressbyrån har visst bytt namn på sin butik på göteborgs central!!!



Pannkakor har gräddats...



Björnbär har kokats...



... som tillsammans med yoghurt (sötad med florsocker) och banan blir en god Pannkakslunch!



Kryddorna växer i vårsolen...



... och köket är en orgie i vitt :)



Men théburkar, kakburkar, sockerskålar och saltkar mår bäst i färg.



En ny kokbok har tagit plats bredvid de andra. Johanna Westman är en fena på jättegoda, enkla och mysiga recept :)



Kalmarvintern börjar dra sig mot sitt slut, men i slutet på februari var gatorna fortfarande snötäckta...


Nu välkomnar jag våren med öppna armar.





Kommentarer
Postat av: Ullis

Härliga bilder Johanna! Blir både hungrig och sugen på att pyssla...

2010-03-14 @ 19:53:16
Postat av: Elina

Äntligen ett nytt inlägg =)

Vi är lika mycket vårbarn båda två... längtar tills knopparna brister!

2010-03-15 @ 07:33:27
URL: http://elinahamberg.blogg.se/
Postat av: Farsan

hjärta

Älskar dej

2010-03-15 @ 16:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0