Två små pärlor...

...hittar du på Ölands östra del i Gårdby.
Gårdby Kafé och Lanthandel samt Sigfrid Rudbergs Diversehandel (varav den sistnämnda var precis nyöppnad).
Skördefesten på Öland i helgen bidrog till långa köer och mycket trängsel. Jag, mamma och Herr J ville också till Öland, men istället för att börja med Borgholm (där folkmassan är som tjockast) styrde vi kosan mot just Gårdby där vi spenderade timmar med att kika i dessa mysiga lantbodar, fika lite samt (självklart!) köpa pumpor. Mamma köpte en godisskål och en ljuslykta till mig och Herr J eftersom hon såg mina långa blickar :) Diversehandeln hade dessutom redan börjat sälja lite julpynt så nu har jag kikat ut vad som ska pryda julgranen i år. Mys! 
Efter Gårdby stannade vi till i slottsruinen för att se på fårvallning, det gillade familjens lilla svarta fara :)
Borgholm gjorde vi lite snabbt, vi längtade nämligen hem till lilla lägenheten där det senare serverades pasta med qournfärssås och ett glas rött. Underbar avslutning på en jättemysig dag!

(Kika på bilderna från Gårdbys två lantbodar!)



Sigfrid Rudbergs Diversehandel


Sigfrid Rudbergs Diversehandel


Sigfrid Rudbergs Diversehandel


Sigfrid Rudbergs Diversehandel


Gårdby Kafé och Lanthandel


Gårdby Kafé och Lanthandel


Gårdby Kafé och Lanthandel


Kaffedags på Gårdby Kafé och Lanthandel


Gårdby Kafé och Lanthandel


Gårdby Kafé och Lanthandel


Psst! Ser ni vår kryddhylla? :) Gårdby Kafé och Lanthandel

//J


Kommentarer
Postat av: Ullis

Åh!!! Dit skulle jag vilja åka!!

2010-10-04 @ 19:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0