Idag gick Herr J ner på knä...

... men sa "nej det var förresten ingenting".

Men jag är glad ändå. Framförallt eftersom jag i skrivande stund har Raw Delight liggandes framför mig på bordet. Väl hemma från bokmässan visade det sig nämligen att Herr J hade överraskningar till mig. 
UNDERBART! Överraskningar kan slå mycket. Jag blir varm i hela kroppen när jag vet att någon faktiskt har tänkt lite extra på just mig. 
Jag fick Raw Delight och det är en kokbok med efterrätter och delikatesser som är nyttiga. Inte light-nyttiga, utan NYTTIGA. Inget socker, inget vitt mjöl. De använder bara råa produkter, rå kakao och rå honung exempelvis och godsakerna tillagas nästan aldrig i ugnen, och när de väl gör det så är det på mycket låg värme under många timmar. Idag ska boken invigas genom att vi ska göra "chokladglass" på frysta bananer, kakao och honung. Spännande! 
Jag fick inte bara en överraskning, utan två (!) Herr J känner mig och köpte en Nemi-bok :) Nu söndagsmyser jag järnet här hemma. Lagade precis qourncurry-grytan som jag lagt ut recept på tidigare. Mums mums!
Välkommen höst! 
 



Kryddhyllan som vi köpte i en gårdsbutik på Öland i sommras.

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0