Lantbodar ♥

Jag har haft turen att hitta två riktiga guldkorn till lantbodar och de vore inte rätt att hålla dem för mig själv :) De ligger belägna på landet utanför Vetlanda. Ljuvliga Levanders och bedårande Frenillas Bod.
Hoppas på att få anledning att återvända snart igen. På Levanders köpte vi i sommras skålar, koppar och vispskål (vipsskålen, som den kallas här hemma) från IB Laursen och nu börjar det bli dags att fylla på förrådet av höstigt och vintrigt porslin. Det måste ju vara en anledning god nog för att ta en tripp dit?! Kalmar har, så vitt jag vet inget utbud av IB Laursen.

Tjuvkika på bilderna jag tog när vi var där sist :)


Levanders


Levanders


Levanders



Frenillas Bod


Frenillas Bod


Frenillas Bod

Frenillas Bod

 

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0