Recept på en mysig kväll

Jag tycker det är tråkigt att jag bjuder hem mina vänner för sällan och att de bjuder hem mig för sällan :P
Det är egentligen så vansinnigt enkelt och för att inte tala om supermysigt att be lite vänner komma över en kväll på något gott att dricka och enkelt tilltugg. Därför tänkte jag tipsa om en väldigt enkel meny på en mysig kväll (som inte innehåller chips och cola!) som jag och Herr J bjöd hem lite vänner på häromveckan.

Väldigt enkelt!

Gott vin (eller annan god dricka)
Oliver
Klyftat päron

Brödstänger (baka själv eller köp)
Pistagenötter
Tunnbrödsrullar med brieost, avokado, tomat, rödlök, persilja och gräslök som du skär till "stubbar"
Tomat och mozzarella med färsk basilika.

Ovanstående läckerheter tar knappast någon tid att förbereda. Tunnbrödrullarna stod fortfarande i kylen när kameran drogs fram :)
Se till att ha tandpetare till hands så slipper ni bli kladdiga om tassarna!

P.s! Handla ekologiska, rättvisemärka och närproducerade råvaror.

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0